M. ENİS ŞENSEVER
Mavi rengin ustasını yitirdik (3)
Yayın Tarihi: 11 Haziran 2020, Perşembe
Diğer Yazıları

Sanatçının, kristalize iç yapı ve insan bedeni şeklindeki künt formları. Duygunun ideal yansıması ile vücudun ideal buluşması bumu acaba? Zihninde tasarlananlar, ulaştıkları tüm şeffaflığa  rağmen kendini saklıyor ve keşfedilmeyi değil duyumsanmayı bekliyor açıklaması bu olsa gerek. Şunu da ekliyor yorumunda ’’Dış dünyanın verisi olarak bu anlatımın içinde onun ( yani insan bedenini ) en özgül suretine de sadık kalır.’’ Bunun adını koyalım mı. İmgelemimizde canlandırdığımız her şey, bizim bu izafi bakışımımızın bir yorumudur.

       Çalıkoğlu, sanatçının evreninde, ‘’Real dünyanın, anlatımındaki yetmezliği ile mücadele etmek için kaynağı ne olursa olsun bir imge üretmenin hangi şartlara bağlı olduğunu fazlasıyla düşünmüş ve etüd etmiştir.’’ Açıklamasını yaparak, ‘’…şeffaf hacimler olarak izlediğimiz bu bedenlere ulaşmak için, öncelikle onları tümlemenin ne demek olduğunu öğrenmiştir. Resimde imgeyi tüm olasılıklarıyla sahiplenmenin gerçek dram ve risklere bağlı olduğunu bilmektedir.’’ ifadelerine yer veriyor. Tümlemek, eksik bir şeyi tamamlamak, bütünlemek anlamındadır.  Yani maddesel gerçeklik ile sanal anlamda imgelem dünyamızda bütünlemek, dolayısıyla imgeyi üretirken tüm acıklı yanlarıyla gerçekliğin özümsenmesi ile yorumunun yapılmasını, algılanılırlılık bağlamında taşıdığı riskleri de içerdiğini vurgulamak istiyor.

Resim – 7  Ali İsmail TÜREMEN Tuval Üstüne Yağlıboya / Rağmen Mavi – İş Sanat Kibele Galerisi. 2018 

 

       Bu riskler, “tanımsızlar‘’ adını verdiği bu çalışmalarında öne çıkmaktadır. Bunu açıkladık zaten. Alımlama boyutuna ulaşa bildiğimizde, sorun bizim çıkarımımıza kalmaktadır. Bu tür Abstraksiyonlar (Soyutlamalar) sağlam bir resim alt yapısı üzerine oturtulduğunda, alılmamaya dayalı olarak sanat kültürüne sahipsek, zevkle içsel yolculuğa birlikte çıkabiliriz. Tanımsızlar serisinde, anlamını bilmediğimiz bir gerçekliği imliyor olabilir. Kullandığımız nesneler, etrafımızda ki objeler, yaşama tutunmak için her şeyin sembolü olabilir bu çok renkli ve çok yüzlü kütleler. Türemenin bu künt insan bedenleri de öyle. Anlaşılır ya da değil, imge dünyamızın engin anlatımında vazgeçilmez yerini almış formlar olarak, resmin somutluğunda sürekli sorgulamamıza açık olarak karşımızda duruyor.

Resim – 8   A.İ.TÜREMEN – Kağıt üstüne Suluboya. Mektup okuyan

 

      Bir de notumuz olsun. Sanatsal konularda yazı kaleme alındığında ilgili görsellerin basımında renkli olmaması içerik hakkında bütünlüğü sağlayamıyor. Yerel basında siyah beyazda olsa, bu olanağı Yenigün aracılığı ile kullanabildiğimiz için, teşekkürlerimizle.

DİĞER YAZARLAR
ERCAN KERMAN
LÜTFEN DİKKAT-İTİRAFNAMEDİR
Recep ÇINAR
Osmanlı’yı “Cihan Devleti” yapan 150 SIR!(10)
Levent Büdüş
O ADAM O KADIN VE ŞAİR
NURAN İKİZ
Komşu komşunun külüne muhtaç
Şükrü Akıllı
SAROS KÖRFEZİNDE LAFLA PEYNİR GEMİSİ YÜRÜTMEK.
TURAN ŞALLI
 ROMANLARIN SİNEMA GÜNLERİNDEN KALANLAR
CELİL ÖZCAN
99 YILDIR DEĞİŞMEZ BAŞKOMUTANIMIZ
Ertan Çekiç
HAYAL GÜCÜ
Ahmet Acaroğlu
 İYİ  ŞEYLER  YAPMALI
Numan Özgür METİN
MİS KOKULU LAVANTA TARLASINDA FOTOĞRAF ETKİNLİĞİ
İHSAN KÖSE
AZİZ OLMAK
M. ENİS ŞENSEVER
Mavi rengin ustasını yitirdik (3)
Tülay Çağlarer
ATATÜRK ve ÇOCUK
Teoman ÖZÇUHACI
Pandemi büyük, geç olmadan ciddiye alalım
Psikolog. Buse BAŞKÖYLÜ
KORONAVİRÜS SALGINI SÜRECİNDE KAYGIMIZI YÖNETMEK
Selçuk Duranlar
GELECEK
Derya Kurbay
Bunun sonu ne olacak?
Hüseyin Erkin
EDİRNEDE SİYASİ PARTİLER DEMOKRASİSİ…
Zafer Dereli
ADAY MEMURKEN İSTİFA EDEN SINAVSIZ OLARAK YENİDEN ATANABİLİR Mİ?
Burhan Aytekin
19 Mayıs 2015 1938 yılında Coşkuyla Kutladığımız 19 Mayıs Gençlik Bayramı
MUSTAFA ÇETİN
Alevilik ve toplumsal birlik
EKREM KANTUR
Devlet ihtiyaç sahiplerine destek oluyor!
Yener Yaveroğlu
Allah’ın otu ıspanak neden beş lira?
ÜLKÜ VARLIK
TÜYAP DİYARBAKIR KİTAP FUARI (25/30 EYLÜL 2018) VE CAHIT SITKI TARANCI
Yaver Tetik
Sıcak Sulu Kalorifer Kazanı Yakma Talimatı:(4)
NEDİM ZOBAR
BÜYÜK ve KUTLU ZAFER