Numan Özgür METİN
Sonbaharda Marmara`nın Saklı Cennetlerine yolculuk
Yayın Tarihi: 13 Kasım 2019, Çarşamba
Diğer Yazıları

Merhaba değerli okuyucular bu yazımda Marmara`nın saklı cennetlerine gezim hakkındaki izlenimlerimi sizlerle paylaşacağım. Sonbaharda 02-03 Kasım tarihlerinde Marmara`nın saklı cennetleri olan İznik, Bursa, Cumalıkızık, Mudanya, Gölyazı, Trilye kültür turuna katıldım. Sonbaharda güzel keyifli bir hafta sonu oldu benim için havanında güzel olması şansıma çok güzel oldu. Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte güne Unesco tarafından Dünya mirası listesine alınan Cumalıkızık köyünde, Kınalı kar dizisinin çekildiği konakta muhteşem bir köy kahvaltısıyla başladık. Bu köy gerçekten muhteşem ben çok beğendim. Köyün sokaklarında kısa bir turun ardından daha sonra Saitabat Şelalesi’ne doğru yola çıktık. Saitabat Şelalesi, Bursa ilinin Kestel ilçesinin Saitabat Köyü’nde yer almaktadır. Şelale tam bir doğa harikasıydı. Birkaç kare fotoğraf çekiminden sonra uluabat gölü kenarında bulunan Gölyazı’ya doğru yola çıktık. Gölyazı, Bursa ilinin Nilüfer ilçesine bağlı sıcak, şirin bir balıkçı kasabasıdır.Gölyazıda Aziz Pantelemion Kilisesini dıştan fotoğraflayıp gördükten sonra Ağlayan çınar adeta Gölyazı'nın bir simgesi haline gelmiş. Çınar hakkında bilgi edindik, daha sonra Gölyazı’ya gelince mutlaka yapılması gereken tekne turuyla gölde keyifli bir gezintiye başladık. Herkese mutlaka Gölyazı’ya gelince tekne turuna katılmanızı tavsiye ederim. Daha sonra Mudanya`nın yazlık yerlerinden olan Trilye`ye gelince ilk olarak Mudanya Mütareke Evi Müzesi’ni ziyaret ettik. Bu yapı Türk-Yunan savaşına son veren ateşkes anlaşmasının imzalandığı tarihi bir evdir. Daha sonra Osmanlı evlerinin en güzel örneklerini gördük, evlere hayran kaldığımı belirtmek isterim. Sahilde keyifli bir gezinti sonrası Fatih Camii ve Aziz Vasil Kilisesi, Taş mektep ziyareti ve bilgi edinip fotoğrafladıktan sonra günü muhteşem bir manzaraya karşı kahvemi içerek günü sonlandırdık.

Gezimizin 2. günü kahvaltımızın ardından ilk olarak Bursa`da Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesini gezdik, çok güzeldi. Ayrıca Diriliş Ertuğrul dizisinde kullanılan kostüm ve aksesuarlar burada sergileniyor. Daha sonra Emir Sultan Türbesi’ni ziyaret sonrası Emir Sultan Mezarlığı’nda 1996 yılında kaybettiğimiz sanat güneşi Zeki Müren’in kabrini ziyaret ettik. Yeşil Camii ve Yeşil Türbe, Bursa Ulu Camii ziyaret ettikten sonra Bursa sokaklarında kısa bir tura çıktık.

Bursa çok güzel bir şehir gerçekten; Uzun Çarşı, Düğün Çarşısı, Koza Han’da kahve molası ardından sıra Bursa’nın meşhur İskender kebabını denemeye geldi. Tadı güzeldi bence, gelmişken meşhur İskender kebabın tadına bakın derim. Bursa`nın meşhur kestane şekerinin de tadına bakmadan olmaz, tabi almanızı öneririm. Gerçekten çok lezzetli sevdikleriniz için güzel bir hediye olur. Yemeğimizi yedikten sonra Tophane’ye çıkıp Osmanlı Devletinin kurucusu Osman Gazi ve Orhan Gazi türbelerini ziyaretinin ardından Bursa’yı panoramik olarak seyredip fotoğrafladım. Gerçekten manzara güzeldi, gece de güzeldir eminim. Gezimizi Müze şehir İznik’te ilk olarak Tarihi Şehir Surları ve şehrin kapılarını görüp Yeşil Camii ve Ayasofya Camii hakkında bilgi alıp fotoğrafladıktan sonra İznik Gölü etrafında kısa bir gezinti ve fotoğraf molası ardından muhteşem bir gün batımı manzarası eşliğinde gezimizi sonlandırdık.

Benim için harika bir gezi oldu çok güzel fotoğraflar ve anılarla Edirne`ye dönüş yolculuğuna başladık. Bursa’yı çok beğendim, sakin, güzel bir şehir. Tekrar ziyaret etmek isterim.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.

DİĞER YAZARLAR
Derya Kurbay
Eğitim mağdurlarıyız
Zafer Dereli
Rapor sonundaişe başlamadan yıllık izin kullanabilir miyim?
CELİL ÖZCAN
İnsan Hakları Günü kutlu olsun!
Şükrü Akıllı
Edirne Değerlerimiz ( 1 ) Saray İçi- Tavuk Ormanı
Ertan Çekiç
AKIL+KALP= BİLGELİK
Numan Özgür METİN
RESİMLER İLE EDİRNE
Ahmet Acaroğlu
Eğitim sistemimiz üzerine bir değerlendirme
TURAN ŞALLI
MUSTAFA ÇETİN
Alevilik ve toplumsal birlik
EKREM KANTUR
Devlet ihtiyaç sahiplerine destek oluyor!
M. ENİS ŞENSEVER
Köy Enstitüleri ve Edirne resimleri
Yener Yaveroğlu
Allah’ın otu ıspanak neden beş lira?
ÜLKÜ VARLIK
TÜYAP DİYARBAKIR KİTAP FUARI (25/30 EYLÜL 2018) VE CAHIT SITKI TARANCI
Yaver Tetik
Sıcak Sulu Kalorifer Kazanı Yakma Talimatı:(4)